41% / ЧЕТИРСЕТ И ЕДИН / ПРОЦЕНТА ОТ УЧЕНИЦИТЕ НЕ РАЗБИРАТ ПИСАН ТЕКСТ.
PISA 2009.
Глупецо, нисш,
Кому говориш там,
Според това проучване 21% смятат четенето за загуба на време.
В домовете на 26% от учениците има между 26 и 100 книги, при 20% книгите са между 0 и 10, при 18% книгите в семейството са между 11 и 25. В домовете на 15% от децата има между 100 и 200 книги и 17% са с между 200 и над 500 книги.
Аз никога не съм си задавал въпроса, колко книги има вкъщи, но днес се потрудих и започнах да броя. Само книгите на децата влизат в 17 – те процента.
И спрях.
Като дете четях всичко, което ми попадне.
Като юноша с месеци чаках поредната книга от „Галактика” и спях пред книжарниците, за да си я купя.
И разбирах писан текст.
Изправен, край брега
Разказвам своята тъга,
Като студент не можех да смогна на наводнения от книги пазар... И така до ден днешен. Почти всяка неделя ходим със семейството ми на лов за книги на „ Славейков”.
И все още разбирам писан текст.
Третокласника ми, личния, чете „Алиса в страната на чудесата” и е очарован.
И той разбира писан текст.
Бях писал преди време за приливната вълна от неграмотност тук.
Ами, продължава и става още по – страшно.
И това не е новина.
Много по – важно е правителството да си пази рейтинга.
И да си следи СРС – тата.
И наистина защо да взима отношение, тия нечетящите пак ще гласуват за него.
И защо да четат, когато от всяка медия ТО, да ме прощава Стивън Кинг, им говори да се реят, тук са цветя и магистрали. И срязани ленти.
В скоро време и забранени книги.
На повей глух на камък ням.
О, нека не говори друг
Вълните шепнещи ми стигат тук.
Тъжно :(
ОтговорИзтриване