петък, 11 февруари 2011 г.

Мързелът, като понятие и откровение за живот

Отново е събота, отново станах като за работа, а съм почивка и отново ми бе отправено интелектуално предизвикателство рано сутрин.

Кой човек е мързелив?

Какво, по дяволите означава понятието „мързел”?

Не смея да гадая, но според народопсихологията в тази ширина, много я обичам таз дума „народопсихология”, как някой не го е домързяло да я измисли, мързелив човек е тази зла гад, дето не пофаща мотиката и не кОпа.

Обаче има една прекрасна Българска поговорка, тя може да е само и единствено наша, която гласи:

„Накарай мързеливия на работа, да те научи на акъл.”

Народопсихология, кво да праиш.

Работещите с главата си и некОпащите са гадни Мързеливци.

Човекът, който управлява държавата е „...рубИл царевица..”, каквото и да означава това.

Не е мързелив.

Той е работИл и работи.

И какво се оказваааа...?

Преди време една жена, която се занимава с вътрешен дизайн ми каза следното безсмъртно изречение:

„Горкия Сашо, нема си село и не може да се наслади на кОпането.”

Ами така си е.

Нямам си село.

Не мога да оценя по никакъв начин труда на хората работещи там.

Аз съм мързелив, поред тази персона.

Защото не кОпам.

И не мога да го правя.

Подценяването на интелектуалния труд в България е традиция.

Ако не си рубИл царевица си мързелив.

Ако си учИл си мързелив.

Ако си....

Мога да пиша на компютър.

Аз съм мерилото за мързел.

2 коментара:

  1. "Мързел не боли, ами мъчи"- пак народопсихология. Значи аз съм мъченица:)

    ОтговорИзтриване
  2. И мен ме мъчи това разбиране за мързел. Та така от известно време мои близки разправят колко съм мързелив. Като свърша някаква интелектуална работа, тя не се оценява както ако съм пренасял дърва. Само дето в моите очи, в интелектуалния понякога има повече ядове и нерви и напъване да измислиш. А при носенето на дърва само трябва да не се отказваш, като се умориш и в това има добро де.

    ОтговорИзтриване