вторник, 7 декември 2010 г.

Образование ли? Моля Ви... Книги ли? Айде да сме сериозни...

41% / ЧЕТИРСЕТ И ЕДИН / ПРОЦЕНТА ОТ УЧЕНИЦИТЕ НЕ РАЗБИРАТ ПИСАН ТЕКСТ.

PISA 2009.

Глупецо, нисш,

Кому говориш там,

Според това проучване 21% смятат четенето за загуба на време.

В домовете на 26% от учениците има между 26 и 100 книги, при 20% книгите са между 0 и 10, при 18% книгите в семейството са между 11 и 25. В домовете на 15% от децата има между 100 и 200 книги и 17% са с между 200 и над 500 книги.

Аз никога не съм си задавал въпроса, колко книги има вкъщи, но днес се потрудих и започнах да броя. Само книгите на децата влизат в 17 – те процента.

И спрях.

Като дете четях всичко, което ми попадне.

Като юноша с месеци чаках поредната книга от „Галактика” и спях пред книжарниците, за да си я купя.

И разбирах писан текст.

Изправен, край брега

Разказвам своята тъга,

Като студент не можех да смогна на наводнения от книги пазар... И така до ден днешен. Почти всяка неделя ходим със семейството ми на лов за книги на „ Славейков”.

И все още разбирам писан текст.

Третокласника ми, личния, чете „Алиса в страната на чудесата” и е очарован.

И той разбира писан текст.

Бях писал преди време за приливната вълна от неграмотност тук.

Ами, продължава и става още по – страшно.

И това не е новина.

Много по – важно е правителството да си пази рейтинга.

И да си следи СРС – тата.

И наистина защо да взима отношение, тия нечетящите пак ще гласуват за него.

И защо да четат, когато от всяка медия ТО, да ме прощава Стивън Кинг, им говори да се реят, тук са цветя и магистрали. И срязани ленти.

В скоро време и забранени книги.

На повей глух на камък ням.

О, нека не говори друг

Вълните шепнещи ми стигат тук.

1 коментар: